❀Amarylliss❀

کودک و پدر

1395/4/18 1:03
نویسنده : گل نرگس
622 بازدید
اشتراک گذاری

پدر بیشتر اوقات در منزل نیستی و وقت کمی برای کودکتون میذارین خوب الان یه روش برای انتقال احساستون به کودک میگم براش کتاب بخونید با هیجان و نشاط و عشق و خودتون یکم شکلک در بیار بخندونش یه دنیا آرامش به کودکتون میدین فقط به صرف کمی وقت یه کوچولو  وقتی مطمئن بشه دوستش داری بعد بی خیالت میشه امتهان کنید حتما در ادامه مطلب بخوانید ....

اینم شکلک بابا خداییش کاری داشت بچه ها با کوچکترین حالتی غیر عادی میخندن

         کتاب بخوانید

 

 

کتاب خواندن برای کودکان مزایا دارد؛ از افزایش توانایی های زبانی تا بازه طولانی تر تمرکز و بهبود توانایی تخیل. البته این مزایا فقط به کودکان محدود نمی شود. خواندن کتاب برای نوزادان هم سبب ایجاد پیوندهای ارزشمند و جدید در مغز او می شود که تا پایان زندگی به همراه او خواهد بود.

پژوهش ها نشان داده بچه های پیش دبستانی که در خانه برایشان کتاب خوانده می شود، در مدرسه موفق تر بوده و یادگیری سریع تری نسبت به هم سن و سالان خود دارند. کتاب خواندن برای کودکان، آنها را در معرض واژه های نو قرار می دهد. همچنین کودکان می آموزند کتاب را منبع مهمی برای به دست آوردن اطلاعات بدانند.

images-25

 

برای این که کتاب خواندن را برای فرزندانتان لذت بخش کنید می توانید از نکات زیر بهره ببرید:

 

■□قفسه کتاب کودکتان را با کتاب های خوب پر کنید.

■□بگذارید کودکتان ببیند که شما هم از کتاب خواندن لذت می برید.

■□وقتی را برای با هم رفتن به کتابفروشی یا کتابخانه کنار بگذارید.

نقطه ای خاص را در اتاق کودک یا جایی دیگر در خانه برای مطالعه قرار دهید تا بتواند در محیطی آرام از کتاب خواندن لذت ببرد.

 

در مورد داستان هایی که با هم خوانده اید، صحبت کنید.

هر روز برای کودکتان کتاب بخوانید.

 

● کاوش در جهان

لزومی ندارد برای این که کودکتان را با آداب و رسوم و فرهنگ نقاط مختلف دنیا آشنا کنید، حتما به آن مناطق سفرکنید. با کمی خلاقیت و با کمترین امکانات می توانید لحظاتی شاد را در کنار کودکتان برای کاوش در سرزمین های دوردست داشته باشید.

 

نقشه ای جلوی او باز کنید و از او بخواهید چشمانش را بسته و نقطه ای را به شکل تصادفی انتخاب کند. فرض کنیم کشور هند انتخاب شد. با کمی جستجو در اینترنت می توانید عکس های مختلفی از مکان های دیدنی یا آیین های این کشور بیابید. همچنین می توانید داستان هایی از آن کشور برای کودک خود یافته و آن را برایش تعریف کنید. رفتن به یک رستوران مربوط به آن ملیت نیز می تواند ایده جذابی باشد. همچنین برای کودکان بزرگ تر می توانید دوستانی مکاتبه ای برای او در کشورهای دیگر بیابید.

 

بازدید از موزه ها می تواند راهی خوب برای آشنا کردن کودکان با سبک زندگی پیشینیان باشد. وقتی را برای رفتن به موزه اختصاص دهید و با کودکتان در مورد اشیای مختلفی که می بینید، صحبت کنید.

images-24

 

● خلاقیت کودک را شکوفا کنید

 

شاید شما از خود پرسیده باشید چرا بخش زیادی از برنامه مهدکودک ها و دوره های پیش دبستانی به فعالیت هایی مثل نقاشی، طراحی و درست کردن کاردستی اختصاص دارد. پاسخ این است که براساس پژوهش ها، این گونه فعالیت های هنری سبب بروز خلاقیت و در نتیجه افزایش هوش کودکان می شود. به طور کلی می توان گفت هنر سبب تسریع فرآیند یادگیری می شود. کودکانی که هنرهای مختلفی می آموزند از نظر تحصیلی عملکرد بهتری دارند و بهتر می توانند اطلاعات آموخته شده را به یاد آورده و در زندگی اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

 

در این میان پدر و مادر می توانند زمینه را برای بروز هر چه بیشتر خلاقیت کودک آماده سازند. شما می توانید یک سطل یا سبد پلاستیکی معمولی تهیه کرده و درونش چیزهایی نظیر کاغذ، مداد رنگی، ماژیک، چسب، قیچی و نخ قرار دهید. کودک می تواند با استفاده از این وسایل با کشیدن نقاشی های مختلف یا ساخت کاردستی های متنوع خلاقیت خود را نشان دهد. اثری که کودک آفریده را بر دیوار بیاویزید تا بداند تلاش و خلاقیتش مورد تحسین شما قرار گرفته است.

 

اگر کودک بیش از حد کمالگراست و از دیدن اشتباهاتی که در اثر هنری اش انجام داده ناراحت می شود، سعی کنید او را بیشتر متوجه لذت ساخت آن نمایید. همچنین می توانید با او در ساخت برخی کاردستی ها همراه شوید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ❀Amarylliss❀ می باشد