❀Amarylliss❀

نی نی شعر

1394/9/23 14:34
نویسنده : گل نرگس
922 بازدید
اشتراک گذاری

شعر های زمستان و شب یلدا در ادامه مطلب ....

لباس های رنگارنگ
             سبز و سفید و قشنگ
هرکدوم از لباس ها
             لازم باشه با هوا
هوا که سرد و برفیست
             لباس گرم و بافتنیست
دستکش و شال و کلاه
             بپوشیم وقت سرما
وقتی هوا گرم می شه
             لباس نازک خوبه
با لباس مرتب
             هستی تمیز و راحت

 

 

باد میاد بارون میاد             
        آب از توی ناودون میاد

یخ میزنه رودخونه ها           
      سرما میاد تو خونه  ها

برف می باره دونه دونه         
       رو پشت بوم هر خونه

با هم می سازن بچه ها       
       آدم برفی تو کوچه ها

پرنده ها میرن سفر              
         میرن به جای گرمتر

کوه و کمر سفید میشه      
           به رنگ مروارید میشه

 

 

بلندترین شب کدومه
  شبی که به یاد می مونه     
شب قشنگ یلدا
 شب بلند یلدا

در این شب سرد و قشنگ
     با میوه های رنگارنگ   
  سیب و انار و هندونه

مزش چه به یاد می مونه
آخ مزش چه به یاد می مونه

مادر بزرگ خوبم
        قصه می گه یه عالم   
 قصه خوب و زیبا
از شب سرد یلدا

 

شب يلدا شب زيبا                        

 

قشنگترين شب امشب توي شبها

 

شب يلدا شب زيبا

 

بلندتر شب امشب توي شبها

 

شب يلدا شب زيبا

 

قشنگترين شب امشب توي شبها

 

قصه مي گن تو اين شب بزرگترها

 

شيريني و آجيل مي خورن كوچكترها

 

شب شب يلدا است

 

امشب شب يلدا است ( 3 )

 

 

زمستونم و زمستونم

 

                             برفي دارم فراوون

 

به هر طرف رو مي يارم

 

                           يك اثر از خود مي زارم

 

اگر مي خواي تو فصل من

 

                          اينجوري نلرزي مثل من

 

برو پاي بخاري

 

                         تا من بشم فراري ( 2 )

 

آي بچه ها ، آي بچه ها

 

 

اسم من ساله ، اسم من ساله

 

 

من چهار تا بچه دارم ، بچه دارم

 

 

اسمشون فصل ، اسمشون فصل

 

 

فصل اول بهاره ، بهار شكوفه داره

 

 

فصل دوم تابستان ، ميوه ميشه فراوان

 

 

فصل سوم پاييزه ، پاييز برگها مي ريزه

 

 

فصل چهارم زمستان ، سرما و برف و باران

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ❀Amarylliss❀ می باشد