❀Amarylliss❀

زیباساز

1395/4/18 0:19
نویسنده : گل نرگس
949 بازدید
اشتراک گذاری
کارهایی فوق العاده زیبا از یک هنرمند در ادامه مطلب ببینید
...
تصویرسازی هنری مؤثر در ارتباط با کودکان است. کودک تصویرسازی را به عنوان یک هنر نمی‌شناسد، بلکه تصویر برایش می‌تواند حکم واقعیت داشته باشد، واقعیتی که با تصورات ذهنی‌اش تطبیق بیشتری دارد. فاطمه متأله دانش آموخته گرافیک و متولد شیراز، با شناخت این قابلیت، تصویرهایی را برای مخاطبان کودک خود به تصویر می‌کشد که علاوه بر حفظ فضایی کودکانه که طراحی چهره‌ها گویای آن است، فضایی واقعی(رئال) بر کارهای مذهبی‌اش حاکم است؛ چرا که کودک می‌تواند با دیدن تصویرسازی، تصویر واقعی فضا را در دنیای واقعی جست‌و‌جو کند و خود را در این دنیای واقعی جای شخصیت‌های تصویر تجسم کند. شاید این روشی مناسب برای ارائه الگو برای مخاطبان کودک باشد.
ویژگی بارز تصویرسازی‌های این هنرمند حجاب شخصیت‌هاست. امری که شاید به بهانه تصویرسازی بودن کمتر مورد اهمیت قرار گرفته می‌شود و شاهد تصویر کودکانی با موهایی زیبا و خوش آب و رنگ در کارهای هنرمندان معاصر هستیم؛ اما باید توجه کنیم نگاه کودک به تصویر با بزرگسالان متفاوت است. با این رویکرد شاید یکی از راه‌های مؤثر علاقمندی کودکان به حجاب، تکرار همین سبک از کارها برای آن ها باشد.

مهربانی، خانواده محوری و تعریف الگو رفتار مذهبی با زبان و شیطنت‌های کودکانه از دیگر ویژگی‌های بارز مجموعه کارهای مذهبی این هنرمند است. تصویرسازی‌هایی که کودکان در آن نقش اصلی داستان را به عهده دارند. کودکانی که با خواهر و برادر یا با دوستان خود کاری را انجام می‌دهند که از انجام آن خوشحال و راضی هستند. تکنیک اجرا نیز در راستای اهداف نام برده انتخاب شده است. فضایی که با سایه روشن های اندک منطبق بر واقعیت است و با رنگ‌های شاد و شفاف دنیایی شاد و دوست داشتنی را به تصویر می‌کشد.

 

 

برای دیدن نگارخانه این هنرمند بر روی اسم ایشون کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ❀Amarylliss❀ می باشد