❀Amarylliss❀

هنر عشق ورزی به کودک

1395/3/26 13:40
نویسنده : گل نرگس
774 بازدید
اشتراک گذاری

نوعی دیگر از عشق ورزی به کودک تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

در ادامه مطلب بخوانید ....

,[categoriy]

 

اهمیت تقویت سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر است، چرا که نقص ایمنی در کودکان که می‌تواند تحت تاثیر سابقه خانوادگی نیز ایجاد شود، برابر است با ابتلا به هشت بار یا بیشتر عفونت گوش و دو بار یا بیشتر عفونت سینوس و دو بار یا بیشتر عفونت ریوی در سال، آبسه‌های مختلف در بدن و پاسخ ندادن مناسب به درمان آنتی‌بیوتیکی.

تقویت سیستم ایمنی کودکان,افزایش سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم ایمنی کودکان,بیماری های کودکان ,بیماری نوزاد ,بیماری کودک

تقویت سیستم ایمنی کودکان,افزایش سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم ایمنی کودک,تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان,تقویت سیستم ایمنی در کودکان,راههای تقویت سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم دفاعی بدن کودکان,تقویت سیستم ایمنی بدن کودک,راههای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان,بیماری های کودکان ,بیماری نوزاد ,بیماری کودک

همه ما از اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن برای حفظ سلامتی و مقابله با عوامل آسیب‌رسان و بیماری‌زا شنیده‌ایم، اما دقیقا نمی‌دانیم که سیستم ایمنی در بدن چه نقشی را ایفا می‌کند و چرا پزشکان، بر تقویت این سیستم، بخصوص از دوران کودکی تاکید دارند؟

 

تقویت سیستم ایمنی در واقع به معنای کمک به سلول‌ها و مولکول‌هایی است که در فرایند ایمنی بدن مسئول هستند.

در واقع نقش سیستم ایمنی شناسایی مواد، پروتئین‌ها و سلول‌های زنده بیگانه‌ای است که به بدن وارد می‌شوند، یعنی این مواد و سلول‌ها توسط این سیستم برداشته می‌شوند.

 

وقتی بدن ما در معرض عفونت‌های شدید، برداشتن طحال، ابتلا به انواع بدخیمی‌ها، دریافت داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مانند کورتون، انجام جراحی‌های بزرگ و سوء‌تغذیه قرار می‌گیرد، دچار ضعف شدید سیستم دفاعی بدن می‌شود.

 

اما دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال بر اهمیت تقویت سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان تاکید بیشتری می‌کند، چرا که نقص ایمنی در کودکان که می‌تواند تحت تاثیر سابقه خانوادگی نیز ایجاد شود، برابر است با ابتلا به هشت بار یا بیشتر عفونت گوش و دو بار یا بیشتر عفونت سینوس و دو بار یا بیشتر عفونت ریوی در سال، آبسه‌های مختلف در بدن و پاسخ ندادن مناسب به درمان آنتی‌بیوتیکی.

افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی بسته به نوع بیماری‌شان یک سری واکسن‌ها را نباید دریافت کنند، اما مصرف یک سری واکسن‌ها برایشان لازم است، ولی به‌طور کلی واکسن‌های زنده در بیشتر موارد منع مصرف دارند
این متخصص اطفال با تاکید بر این‌که نقص ایمنی معمولا با افزایش حساسیت نسبت به عفونت‌ها بروز پیدا می‌کند، می‌افزاید: معاینه جسمی کودکانی که نقص ایمنی دارند معمولا کسالت، ناخوشی، رنگ‌پریدگی و تحریک‌پذیری را در آنها نشان می‌دهد. اختلال رشد قدی و وزنی نیز در چنین کودکانی دیده می‌شود.

 

همچنین توده عضلانی و بافت چربی ممکن است در این کودکان کاهش یافته باشد، گره‌های لنفاوی و لوزه‌هایشان کوچک بوده یا اصلا وجود نداشته باشد. اگزمای پوستی نیز در برخی از انواع نقص ایمنی وجود دارد.

 

تقویت سیستم ایمنی کودکان,افزایش سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم ایمنی کودکان,بیماری های کودکان ,بیماری نوزاد ,بیماری کودک

 

نقص ایمنی کودکان؛ هدیه موروثی

به گفته متخصصان اطفال، غیر از کودکان نارس که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، برخی از کودکان نیز ممکن است با نقص ایمنی به دنیا بیایند و اگرچه نادر است، اما نسبت به نوع بیماری‌شان ممکن است، علائم متفاوتی را بروز دهند؛ به‌عنوان مثال در صورت نقص شدید سیستم ایمنی نوزاد مبتلا به عفونت، واکسیناسیون با ب.ث.ژ انجام می‌شود، ولی در بزرگسالان نقش سیستم ایمنی اکتسابی است و از طرف دیگر، پیری نیز می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی شود.

 

همچنین ابتلا به بیماری ایدز در بزرگسالی باعث نقص در سیستم ایمنی می‌شود و اگر کودکی از مادر مبتلا به ایدز متولد شود، نیز دارای نقص ایمنی مادرزادی خواهد بود.

 

از ویتامین‌ها کمک بگیرید

متخصصان برای کمک به تقویت سیستم ایمنی افراد، از روش‌های مختلفی مانند تزریق سلول‌های مغز استخوان یا تجویز داروهای خاص کمک می‌گیرند، اما به گفته دکتر شیروانی افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی بسته به نوع بیماری‌شان یک سری واکسن‌ها را نباید دریافت کنند، اما مصرف یک سری واکسن‌ها برایشان لازم است، ولی به‌طور کلی واکسن‌های زنده در بیشتر موارد منع مصرف دارند.

خستگی مزمن نیز در تضعیف سیستم ایمنی موثر است و کودک باید به میزان کافی بخوابد و خانواده باید حداکثر تا ساعت 9 الی 10 شب کودک را برای خواب آماده کرده و به او در یک خواب آرام کمک کنند
این متخصص اطفال تاکید می‌کند: استفاده از ویتامین A در این افراد برای تولید لنفوسیت یا همان گلبول‌های سفید است، چراکه بدون وجود این ویتامین، لنفوسیت‌ها به‌طور مناسب منسجم نمی‌شود یا ممکن است تعداد و کیفیت آنها پایین باشد.

 

مصرف 3/0 تا 8/0 میلی‌گرم از ویتامین‌ها بخصوص ویتامین B6 ، روی، ید و ویتامین C به‌طور روزانه برای کودکان زیر 18 ماه توصیه می‌شود.

 

ویتامین C نیز نه‌تنها در کودکان، بلکه در همه افراد با تاثیر بر سیستم ایمنی، آن را تقویت می‌کند و مانع ابتلای فرد به انواع عفونت‌ها و بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، آنژین و برونشیت می‌شود، اما مصرف 50 تا 110 میلی‌گرم ویتامین C در روز برای کودکان زیر 18 ماه توصیه می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی کودکان,افزایش سیستم ایمنی کودکان,تقویت سیستم ایمنی کودکان,بیماری های کودکان ,بیماری نوزاد ,بیماری کودک

 

آنتی‌اکسیدان‌ها؛ سدی دفاعی در برابر آلودگی و بیماری‌ها

کمبود آهن و منیزیم می‌تواند باعث خستگی و بی‌حالی در کودک شود و وقتی کودکی خسته است، سیستم ایمنی او ضعیف می‌شود و در مواجهه با هر میکروبی، از پا درمی‌آید.

 

متخصصان اطفال توصیه می‌کنند که والدین باید از مواد و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی یعنی مجموعه‌ای از ویتامین‌های C، E، بتاکاروتن، سلنیوم و روی کمک بگیرند و توانایی بدن فرزندانشان را برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها افزایش دهند و مانع ضعف سیستم ایمنی هنگام آلودگی هوا، مواجهه با اشعه ماورای بنفش خورشید و... شوند.

 

همچنین از مصرف تخم‌مرغ، کره و سایر مواد لبنی که حاوی ویتامین A است و نیز روغن‌های گیاهی، جوانه گندم، و سبزی‌های برگ سبز که غنی از ویتامین E است، در کنار ماهی و میوه‌های دریایی، جگر، گوشت قرمز و میوه‌های خشک مثل بادام و گردو که

بیماری های کودک - جام جم

بیماری های کودک - تبیان

دستور غذایی برای تقویت ایمنی بدن

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
رعایت برخی از نکته‌های تغذیه‌ای و داشتن رژیم‌های غذایی سالم و مناسب، می‌تواند کمک چشمگیری به ارتقای سطح ایمنی بدن بکند. این در حالی است که برخی از عوامل هم می‌توانند باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری‌های مختلف بشوند.

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است که بتواند سد محکمی در برابر عوامل بیماری‌زا باشد.

رعایت برخی از نکته‌های تغذیه‌ای و داشتن رژیم‌های غذایی سالم و مناسب، می‌تواند کمک چشمگیری به ارتقای سطح ایمنی بدن بکند. این در حالی است که برخی از عوامل هم می‌توانند باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری‌های مختلف بشوند. به همین دلیل هم در این مطلب، سعی کرده‌ایم شما را با چند خوراکی، ریزمغذی و عادت‌های غذایی خوب و بد برای حفظ و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن آشنا کنیم.

1- لبنیات: مصرف شیر و ماست و پنیر به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. محتویات ماست، مخصوصاً باکتری‌های مفید موجود در ماست‌های پروبیوتیک، می‌توانند روده و دستگاه گوارش را از شر عوامل میکروبی بیماری‌زا در امان نگه دارند. محققان اتریشی می‌گویند که مصرف روزانه حدود 250 گرم ماست پروبیوتیک می‌تواند تا حد چشمگیری باعث افزایش قدرت ایمنی بدن بشود.

2. جوی دو سر: محققان نروژی اعلام کرده‌اند که جوی دو سر حاوی فیبری به نام «بتا گلوکان» است که این نوع فیبر می‌تواند با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های میکروبی، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن هم بشود.

افرادی که مصرف نان جو، سوپ جو یا غلات صبحانه، حاوی جوی دو سر را به صورت مرتب و روزانه در برنامه غذایی خود دارند، کمتر از سایرین به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، تبخال و حتی سیاه‌زخم مبتلا می‌شوند. جوی دو سر با تقویت سیستم دفاعی بدن و کمک به کارکرد بهتر آنتی‌بیوتیک‌ها، نقش برجسته‌ای در بهبود سریع‌تر بیماری‌های عفونی در بدن بازی می‌کند. از این رو، توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای 3-2 مرتبه غلات کامل حاوی جوی دو سر را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید.

3- سیر: پژوهشگران انگلیسی می‌گویند که «آلیسین»، ماده موثر موجود در سیر و پیاز است که می‌تواند با عوامل عفونی و باکتریایی در بدن مبارزه کند و در نهایت، منجر به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بشود. افرادی که عادت به مصرف بیش از 6 حبه سیر خام در طول هفته دارند، 30 درصد کمتر از سایرین به سرطان کولورکتال و 50 درصد هم کمتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که حداقل روزی 2 حبه سیر خام بخورید و این ماده غذایی را به تمام غذاهایتان هم اضافه بکنید.

4- چای: چای سبز و سیاه، حاوی ترکیبی به نام «ال سنین» هستند که همین ترکیب می‌تواند کمک فراوانی به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بکند. برای دریافت به اندازه این ترکیب، لازم است حداقل روزی 3 و حداکثر هم 5 فنجان چای سبز یا سیاه معمولی (نه چای کیسه‌ای) بنوشید.

5- ماهی: سلنیوم و اسیدهای چرب امگا3 که به وفور در ماهی و انواع منابع غذایی دریایی پیدا می‌شوند هم یکی دیگر از ترکیب‌های مفید و موثر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هستند.

این ترکیب‌ها، کمک زیادی به سیستم دفاعی بدن برای دفع بیماری‌های عفونی می‌کنند. از این رو، توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای 2 بار و هر بار حدود 300 گرم ماهی یا سایر غذاهای دریایی را در برنامه خود داشته باشید.

6- قارچ: تحقیقات جدید ثابت کرده‌اند که مصرف متعادل و مستمر قارچ می‌تواند باعث افزایش تولید و فعالیت گلبول‌های سفید در بدن بشود. این مسئله کمک زیادی به دفع بیماری‌های عفونی و ارتقای سطح سلامت سیستم دفاعی بدن می‌کند. به همین دلیل، محققان دانشگاه واشنگتن به تمام افراد توصیه می‌کنند که هفته‌ای 4-3 مرتبه و هر بار به اندازه یک مشت پر، قارچ مصرف بکنند.

7- منابع انواع آنتی‌اکسیدانی: تمام میوه‌ها و سبزی‌های تازه، گوشت‌های کم‌چرب سفید.

8- منابع ویتامین‌های C و E: فلفل‌ دلمه‌ای،‌ میوه‌ها و سبزی‌های رنگی خام، گوجه‌فرنگی، مرکبات، چغندر، توت‌فرنگی، کیوی، نخود،‌ هویج، تخمه آفتابگردان، سیب، بادمجان و پیاز قرمز.

9- منابع بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها: زردآلو، مارچوبه، چغندر، بروکلی، طالبی، هویج، ذرت، فلفل سبز، کلم پیچ، انبه، شلغم، هلو، گریپ‌فروت صورتی، کدو حلوایی، اسفناج، سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی، هندوانه و نارنگی.

10- منابع روی: گوشت قرمز، گوشت ماکیان، مغزها، حبوبات، غذاهای دریایی، غلات سبوس‌دار و لبنیات.

11- منابع سلنیوم: مغزها، ماهی تن، گوشت ماکیان، ماهی، میگو و حبوبات.

12- منابع اسیدهای چرب امگا3: ماهی‌های قزل‌آلا، سالمون، خال‌مخالی، ساردین و کیلکا، میگو، گردو، روغن کانولا، روغن زیتون، روغن هسته انگور و دانه کتان.

13- عادت‌های غذایی سالم: به طور کلی، افرادی که عادت دارند روزی 10-8 لیوان آب ساده بنوشند، روزی 9-6 وعده میوه و سبزی خام مصرف بکنند،‌ روزی 5-3 وعده شیر و لبنیات کم‌چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند، تند تند غذا نخورند، غذا را پیش از بلعیدن به خوبی بجوند و بیشتر غذاهای خود را به صورت بخارپز مصرف کنند، سیستم ایمنی به مراتب قوی‌تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت و کمتر هم در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی، باکتریایی، میکروبی یا انگلی قرار می‌گیرند.

14- درمان اضافه‌وزن: چاقی و اضافه‌وزن می‌توانند زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی انواع سرطان را در فرد افزایش دهند. تمام این بیماری‌ها، تأثیر مستقیمی بر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن خواهند داشت.

15- تغذیه سالم: مصرف بیش از اندازه خوراکی‌های حاوی مواد افزودنی و نگه‌دارنده مانند گوشت‌های فرآوری‌شده و غذاهای کنسروی و آماده هم خطر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن را در پی دارد.

16- پرهیز از مشروبات الکلی: مشروبات الکلی هم به شدت بر قدرت سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می‌گذارند و باعث تضعیف آن می‌شوند.

17- محدودیت در مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کرده: مصرف بیش از اندازه چربی‌ها، خوراکی‌های چرب و غذاهای سرخ‌کردنی هم بر میزان تولید و عملکرد گلبول‌های سفید خون در بدن، تأثیر منفی دارد. به همین دلیل افرادی که عادت به مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کرده دارند، سیستم ایمنی بدنشان قدرت چندانی در مقابله با عوامل عفونی و ویروسی ندارد و بنابراین، بیشتر از سایرین بیمار می‌شوند.

///////////////////////////////

 

,[categoriy]

 

آکاایران: تقویت هوش با ترفندهای خوراکی

آکاایران اگر می خواهید فرزندتان ذهنی فعال داشته باشد و می خواهید از طریق راه و رو شهای خوراکی به تقویت حافظه وی بپردازید با ما همراه باشید و به این توصیه های مهم و مفید گوش دهید

به گزارش آکاایران  آیا می خواهید فرزندانتان در مدرسه بهتر عمل کنند؟ به نوع رژیم غذایی او توجه داشته باشید. غذاهایی که برای مغز مفید هستند به رشد فکری کودک کمک می کنند به علاوه مغز، حافظه و تمرکز را بهبود می بخشند.

 دکتر تایر، متخصص تغذیه و سخنگوی رژیم غذایی آمریکا توضیح می دهد که مغز در واقع گرسنه ترین اندام بدن است. مغز اولین عضوی است که مواد مغذی را از غذای خورده شده جذب می کند.

او معتقد است با خوردن تنقلات، مغز قطعا در رنج و عذاب خواهد بود. بدن های در حال رشد کودکان به همه انواع مواد مغذی نیاز دارند اما این 10 غذای خارق العاده به کودکان کمک می کنند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشند.

1- ماهی سالمون
ماهی چرب مانند سالمون، بیماری های کودک - عالی اسیدهای چرب امگا 3، DHA و EPA است که هر دوی این اسیدها برای رشد بهتر مغز و عملکرد آن مفید است.

در واقع، تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که از این اسیدهای چرب بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، ذهن قوی تری دارند و در آزمون های مهارت های ذهنی نیز بهتر عمل می کنند.

ماهی سالمون بیشتری بخورید- به جای خوردن ساندویچ تن ماهی از سالاد ماهی سالمون استفاده کنید؛ تن ماهی سالمون را با مایونز کم چرب، ماست ساده کم چرب، کشمش، کرفس خرد شده و هویج مخلوط کرده و روی نان سبوس دار- که آن هم یک غذای مغز است- بمالید.

2- تخم مرغ
تخم مرغ معمولا به عنوان بیماری های کودک - عالی پروتئین شناخته شده، اما زرده آن حاوی مقادیر زیادی کولین است که در افزایش حافظه موثر است.

تخم مرغ بیشتری بخورید- کودک خود را با ساندویچ های خانگی تخم مرغی برای صبحانه به مدرسه بفرستید. یک شب در هفته به جای شام، صبحانه بخورید! تخم مرغ مخلوط و نان تست. تخم مرغ را با کمی پنیر کم چرب سرو کنید.

3- کره بادام زمینی
بادام زمینی و کره آن بیماری های کودک - خوب ویتامین E و آنتی اکسیدان قوی هستند که از غشا عصبی محافظت می کنند. همچنین تیامین که به سیستم عصبی در استفاده از گلوکز برای تامین انرژی کمک می کند.

کره بادام زمینی بیشتری بخورید- برای تغییر ذائقه قدیمی، ساندویچ کره بادام زمینی و موز بخورید. داخل سیب را خالی کنید و آن را با کره بادام زمینی پر کرده و میل کنید و یا روی سالاد مورد علاقه خود بادام زمینی بریزید.

4- غلات سبوس دار
مغز به یک بیماری های کودک - دائمی گلوکز احتیاج دارد و غلات سبوس دار این بیماری های کودک - را تامین می کنند. فیبر موجود در این غلات گردش گلوکز در بدن را آسان می کند. همچنین غلات سبوس دار حاوی ویتامین B هستند که به سالم ماندن سیستم عصبی کمک می کنند.

غلات سبوس دار بیشتری بخورید- این روزها پیدا کردن مواد غذایی سبوس دار بسیار آسان است، می توانید این مواد را با شیر مخلوط کرده و در صبحانه میل نمائید (مانند برشتوک). همچنین به عنوان یک خوراکی خوشمزه وسط روز می توانید از زغال اخته یا ذرت مکزیکی کم چرب استفاده کنید.

استفاده از نان های سبوس دار در تهیه ساندویچ ها نیز بسیار توصیه می شود.

5- جو
جو یکی از حبوبات گرم آشنا برای کودکان و ماده بسیار مغذی برای مغز است. جو، انرژی بسیار عالی و سوخت کافی برای مغز ایجاد می کند یعنی اولین چیزی که کودکان صبح به آن احتیاج دارند.
فیبر موجود در جو، ذهن کودک را در مدرسه سرحال نگه می دارد. جو همچنین بیماری های کودک - خوب ویتامین E، ویتامین های B، پتاسیم و روی است که به ذهن و بدن اجازه می دهند با بیشترین ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

جو بیشتری بخورید- جو گرم با هر چیزی خورده می شود؛ سس سیب و دارچین، میوه های خشک و شیر سویا، بادام خرد شده و عسل و موز تازه.

6- انواع توت
توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته و تمشک. بطور کلی هرچه رنگ این میوه ها پررنگ تر باشد، مغذی تر خواهند بود. این میوه ها حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کنند.

مطالعات نشان داده که مصرف عصاره زغال اخته و توت فرنگی در بهبود حافظه موثر است اما توصیه می شود برای دریافت مواد مغذی تر، خود میوه را مصرف کنید نه عصاره آن ها را. دانه های این میوه ها بیماری های کودک - خوب چربی های امگا 3 هستند.

توت بیشتری بخورید- برای طعم دار کردن سبزیجات به آن ها توت اضافه کنید مانند گیلاس خرد شده با بروکلی یا توت فرنگی با لوبیا سبز. توت ها را با انواع سالاد مخلوط کنید. توت های خرد شده را به یک شیشه سس سالسا اضافه کنید و از طعم آن شگفت زده شوید. وقتی توت های تازه در دسترس نیستند از انواع منجمد آن که شیرین نشده اند، استفاده کنید.

7- انواع لوبیا
انرژی موجود در لوبیا از پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده – و فیبر- موجود در آن تامین می شود. همچنین لوبیا حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است.

لوبیا یک غذای عالی برای کودک است و اگر در وعده ناهار خورده شود انرژی کودک و میزان فعالیت ذهنی او را برای تمام بعدازظهر در اوج نگه می دارد.

همه انواع لوبیا حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند به خصوص ALA، مهمترین امگا 3 که برای رشد و عملکرد مغز مهم است.

لوبیای بیشتری بخورید- لوبیا را داخل سالاد بریزید و با سس سالسا میل کنید. لوبیا را به اسپاگتی اضافه کرده و با سس سیب بخورید.

8- سبزیجات رنگی
گوجه فرنگی، سیب زمینی، کدو، هویج، اسفناج و در کل سبزیجات رنگی، یکی از منابع مهم آنتی اکسیدان هستند که سلول های مغزی را قوی و سالم نگه می دارند.

سبزیجات بیشتری بخورید- سیب زمینی را خرد کرده، در روغن گیاهی سرخ و میل کنید. هویج های کوچک و گوجه فرنگی های ریز به راحتی در بسته ناهار جا می گیرند. سالاد اسفناج با توت فرنگی و بادام درست کنید. تمامی سبزیجات را خرد کرده و در سس اسپاگتی، سوپ و خورشت از آن ها استفاده کنید.

9- شیر و ماست
لبنیات حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین های B است که برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها مفید است.

در بین محصولات لبنی، شیر و ماست بیشترین میزان پروتئین و کربوهیدرات را دارند که بیماری های کودک - خوبی برای تامین انرژی مغز محسوب می شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکان و نوجوانان 10 برابر بیشتر از میزان توصیه شده به ویتامین D نیاز دارند. این ویتامین سیستم عصبی عضلانی را تحت تاثیر قرار می دهد و برای چرخه کامل زندگی سلول های بدن لازم است.

لبنیات بیشتر بخورید- خوردن شیر کم چرب همراه با غلات و آب میوه های سرشار از کلسیم و ویتامین D راه ساده ای برای تامین مواد مغذی است. تکه های پنیر هم می تواند میان وعده خوبی باشد.

10- گوشت گاو بدون چربی ( یا جایگزین های گوشت)
آهن ماده معدنی است که به کودکان کمک می کند تا در مدرسه پر انرژی و با تمرکز بالا باشند. گوشت گاو بدون چربی یکی از مهمترین منابع جذب آهن است. در واقع تنها یک اونس در روز به بدن کمک می کند تا آهن را از منابع دیگر جذب کند. گوشت گاو همچنین حاوی روی است که به تقویت حافظه کمک می کند.

برای گیاهخواران، لوبیای سیاه و برگر سویا گزینه های خوبی برای جذب آهن هستند. انواع لوبیا در صورت وجود ویتامین C، بیماری های کودک - خوب جذب آهن هستند. همراه با لوبیا، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز، آب پرتقال، توت فرنگی و سایر منابع ویتامین C را مصرف کنید تا آهن بیشتری جذب بدن شود.

آهن بیشتری بخورید- برای شام، تکه های گوشت گریل شده همراه با تکه های سبزیجات میل کنید. لوبیای سیاه یا برگر سویا را گریل کرده با سس سالسا و تکه های گوجه فرنگی بخورید.

بیماری های کودک - دکتر سلام

 

///////////////////////

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ظروف چيني
26 خرداد 95 14:28
خيلي جالب و خوب بود مطالب بسيار مفيدي داريد در سايت
گل نرگس
پاسخ
ممنون از لطفتون
آتليه عکاسي
26 خرداد 95 14:49
خيلي مطالب خوبي در سايتتان قرار مي دهيد يک دنيا نشکر
گل نرگس
پاسخ
یه دنیا ممنون از نظر دهی تون گلم
شکوفه
1 تیر 95 23:14
با سلام وبلاگ خیلی خوب و زیبایی دارین اگه به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشیم.ممنمون
گل نرگس
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ❀Amarylliss❀ می باشد